260509 IND FOTO pliego Jijona

El Consell ha llançat una nova oferta de 38.493,98 metres quadrats de sòl industrial en el parc empresarial L’Espartal III de Xixona per a atraure inversions, afavorir la implantació de nous projectes i reforçar el teixit productiu de la província d’Alacant.. (9-5-26)

Ivace+i ha publicat el concurs amb el plec de comercialització que permetrà a les empreses accedir a un total de 21 parcel·les de sòl industrial disponible a través de les modalitats de compravenda i dret de superfície.

La consellera d’Indústria, Turisme, Innovació i Comerç, Marián Cano, ha destacat que esta acció forma part de l’estratègia de la Generalitat “per a posar a la disposició de les empreses espais industrials de qualitat, competitius, moderns i ben connectats”.

En este sentit, ha recordat que la nova oferta a Xixona se suma a la impulsada recentment a Alcalà de Xivert, “a on hem posat en el mercat més de 108.000 metres quadrats de sòl industrial, i hem reforçat així l’aposta del Consell per ampliar la superfície d’espais empresarials en les diferents províncies de la Comunitat Valenciana”.

Cano ha subratllat que “la disponibilitat de sòl industrial és clau per a atraure inversions, generar ocupació i consolidar projectes empresarials en el nostre territori”.

“Des del Consell estem treballant perquè la Comunitat Valenciana siga una destinació atractiva per a noves empreses i perquè les que ja operen ací puguen créixer i ampliar la seua activitat amb totes les garanties”, ha assenyalat.

La titular d’Indústria ha subratllat, a més, que “comptar amb infraestructures industrials modernes i preparades és fonamental per a impulsar l’activitat econòmica i reforçar la competitivitat de les nostres comarques”.

Enclavament estratègic per a la indústria agroalimentària

El parc empresarial L’Espartal III està situat en un entorn amb una sòlida tradició industrial i agroalimentària, especialment vinculada al sector del torró i els dolços, un dels motors econòmics de Xixona.

Oferix importants avantatges competitius gràcies a l’experiència i especialització de les indústries ja implantades en la zona, i afavorix sinergies i oportunitats de col·laboració per a noves companyies.

En este parc empresarial es troba la seu del Consell Regulador de les indicacions geogràfiques protegides Xixona i Torró d’Alacant, un element que reforça el posicionament del municipi com a referent de qualitat i excel·lència dins del sector agroalimentari.

Per això, la consellera ha remarcat que “Xixona reunix condicions molt atractives per a la implantació de nous projectes empresarials, tant per la seua tradició industrial com pel coneixement especialitzat i l’ecosistema productiu existent”.

Disposa d’una superfície de 105.741,45 metres quadrats i 76 parcel·les. Actualment es troba comercialitzat al 63 % amb una inversió prevista de prop de 19 milions d’euros per part de 15 empreses adjudicatàries.

Criteris d’adjudicació

Les sol·licituds presentades per a l’adquisició de sòl industrial en L’Espartal III seran objecte de valoració en concurrència competitiva i la forma d’adjudicació serà mitjançant el concurs publicat en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana (DOGV).

Entre els criteris per a avaluar-les es valorarà el nombre de nous llocs de treball, el manteniment d’ocupació, la integració de personal treballador amb diversitat funcional o un altre que preveja la legislació en matèria de protecció social, així com la creació d’ocupació d’empreses d’economia solidària, comerç just, cooperatives i associacions de caràcter social.

També es tindrà en compte que l’empresa haja de desplaçar-se del nucli de població del municipi, la inversió del projecte industrial i en I+D+i, i la prestació de servicis complementaris que afavorisquen la resta d’empreses instal·lades en el parc empresarial.

Termini de sol·licituds

El calendari per a la presentació de les sol·licituds s’inicia el 9 de maig de 2026 i finalitzarà el 31 de març de 2027. Consta d’un total de cinc terminis. El primer dels terminis comprén fins al 17 de juliol de 2026. El segon, del 20 de juliol fins al 18 de setembre de 2026. El tercer termini inclou del 21 de setembre fins al 27 de novembre de 2026. El quart termini comprén del 30 de novembre de 2026 fins al 29 de gener de 2027 i el quint i últim termini, de l’1 de febrer al 31 de març de 2027.

Les persones interessades poden presentar la seua sol·licitud en el Registre General de l’Ivace (Ciutat Administrativa 9 d’Octubre. Torre 2, carrer de la Democràcia, 77) o en l’ajuntament de Xixona. Així mateix, es podrà presentar en qualsevol dels llocs previstos en l’article 16 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

Més informació

La informació sobre els plecs que regixen el concurs per a la comercialització es troba disponible en la web de l’Ivace i també es poden realitzar consultes en el telèfon 96 120 96 26 i a través de l’adreça de correu electrònic Aquesta adreça de correu-e està protegida dels robots de spam.Necessites Javascript habilitat per veure-la..