conclusiones

El conseller d'Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball, Rafa Climent, ha avançat que les ajudes per a la millora i modernització d'àrees industrials de l'exercici 2021 “es distribuiran per primera vegada atenent el nombre d'habitants de cadascun dels municipis sol·licitants”. (6-10-2020)

Climent ha afirmat que des de la Conselleria d'Economia Sostenible, a través de l’Ivace, “estem treballant en una nova convocatòria de subvencions per a l'exercici 2021 dirigida als ajuntaments per a continuar millorant els serveis, la imatge i les infraestructures dels espais industrials de la Comunitat”.

“Un any més- ha continuat- aquesta convocatòria és un clar exemple de la col·laboració i coordinació entre l'administració local i autonòmica com a base per a impulsar les àrees empresarials i harmonitzar un desenvolupament econòmic sostenible i ordenat en el nostre territori”.

El titular d'Economia ha realitzat aquestes declaracions en la inauguració del webinar organitzat per la Federació de Parcs Empresarials de la Comunitat Valenciana, Fepeval, en el qual s'han presentat les conclusions de l'I Congrés d'Àrees Empresarials de la Comunitat celebrat el passat 20 de novembre.

Durant la seua intervenció, Climent ha posat l'accent principalment en la importància de les ajudes per a la millora de polígons industrials que l’Ivace va posar en marxa per primera vegada en 2017.

Així, ha recordat que durant el període 2017-2019 s'han millorat les infraestructures de polígons industrials de 181 municipis, dotant-los de millors serveis, modernitzant la seua imatge, millorant la qualitat de vida de les persones treballadores d'empreses instal·lades “i fent-los més atractius per a la implantació de nous negocis i d'inversions que suposen generació d'ocupació i de riquesa”.

“És un esforç pressupostari que continuarem fent per a consolidar el procés de reindustrialització i aconseguir una economia més industrial i productiva”, ha afegit sobre aquest tema.

Així mateix, Rafa Climent ha subratllat que aquestes subvencions són una clara oportunitat “perquè les nostres àrees industrials continuen creixent i convertint-se en el seu conjunt en un pol industrial cada vegada més potent d'activitat empresarial, de creixement econòmic, de creació d'ocupació, i d'atracció d'inversions”.

Recuperació Parcs Empresarials

El conseller ha subratllat que actualment ens enfrontem a un nou escenari econòmic post-COVID19 en el qual els parcs empresarials cobren un especial protagonisme: són espais clau per a l'economia dels nostres municipis i comarques, en ells se situen les empreses que generen ocupació i contribueixen a generar riquesa i creixement econòmic. “Per això deuen i han de ser element clau en la recuperació i la reactivació de l'economia”, ha manifestat.

“Des de la Conselleria d'Economia Sostenible i des de l’Ivace treballem per al foment i gestió de les àrees industrials de la Comunitat i la comercialització dels Parcs Empresarials propietat de la Generalitat, i així ho continuem fent davant aquest nou horitzó econòmic posant a la disposició de les empreses sòl industrial de qualitat, amb l'impuls de nous espais de sòl industrial per a la relocalització de les nostres indústries i el foment de clústers de proveïdors, la consolidació del Mapa de Sòl Industrial i la creació d'un catàleg de sòl industrial disponible per a la implantació d'empreses”.

Llei Àrees Empresarials

Respecte a la Llei 14/2018 de 5 de juny de gestió, modernització i promoció de les àrees industrials de la Comunitat Valenciana Climent ha recordat que ja és una realitat i té com a objectiu impulsar la millora de la qualitat del sòl industrial i contribuir a millorar la competitivitat del sector industrial, dinamitzar l'activitat econòmica i per tant la creació d'ocupació.

Així ha explicat que “en el seu desenvolupament i implementació continuem avançant hui dia amb accions posades ja en marxa com la creació de les Entitats de Gestió i Modernització i la classificació de les àrees industrials valencianes en diverses categories segons les seues dotacions i serveis: Àrea Industrial Bàsica, Àrea Industrial Consolidada i Àrea Industrial Avançada “amb l'objectiu d'impulsar la regeneració i modernització de les àrees industrials, la seua promoció a l'exterior i l'increment de l'oferta de serveis addicionals en elles”.

Clausura

La secretària autonòmica d'Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Consum, Rebeca Torró, ha clausurat aquest webinar que ha comptat amb la participació de directius i gestors d'àrees industrials de diferents comunitats.

Durant la seua intervenció, ha incidit en la "necessària implicació i coordinació entre empreses i ajuntaments perquè l'aplicació de la Llei d'Àrees Industrials, pionera a Espanya, siga un èxit".

En aquest sentit, ha destacat que aquesta llei estableix mesures per a continuar impulsant la implementació d'empreses als parcs empresarials i ha subratllat la figura de les Entitats de Gestió i Modernització.