Comite SEIMEDEl conseller d'Economia Sostenible, Rafa Climent, ha presidit acompanyat de la directora general de l´Ivace, Júlia Company, el Comité de Direcció anual de SEIMED, compost per entitats especialitzades en temes d'internacionalització, innovació, transferència de tecnologia, acceleració empresarial i finançament (6-3-2020)

SEIMED (Xarxa Enterprise Europe Network ) s'ha consagrat com la major xarxa del món de suport a les pimes en els seus processos d'innovació i internacionalització “elements imprescindibles- ha assenyalat el conseller d'economia per a la generació d'ocupació i riquesa econòmica a la nostra regió”.

Per a Climent”les pimes tenen a Europa una important palanca de creixement i la Xarxa SEIMED és el millor instrument per a accedir a ella”.

L'Institut Valencià de Competitivitat Empresarial (IVACE) lidera la coordinació d'aquesta Xarxa en l'àmbit de la Comunitat Valenciana i la Regió de Múrcia amb el suport d'entitats com el Consell de Cambres, Cambra València, la xarxa d'instituts tecnològics de la Comunitat, el Centre Europeu d'Empreses Innovadores (CEEI València), la Universitat d'Alacant, la Confederació Empresarial Valenciana i Info Múrcia.

A totes elles el conseller Rafa Climent ha agraït el seu “esforç i dedicació” per contribuïr a enfortir les capacitats competitives de les petites i mitjanes empreses de la Comunitat.

Serveis Seimed

La Xarxa SEIMED presta assessorament a les pimes sobre normativa i polítiques de la Unió Europea, finançament a la innovació, cooperació internacional per a la cerca de socis per a la participació en projectes europeus i en matèria d'innovació i transferència tecnològica.

També ofereix serveis especialitzats d'acceleració empresarial.

Durant els seus 11 anys de funcionament el partenariat de la Comunitat Valenciana ha aconseguit que prop de 6.000 empreses haja accedit a mercats internacionals, més de 3.000 empreses participen en diferents trobades i missions empresarials i al voltant de 170 empreses hagen posat en marxa consorcis per a participar en programes europeus d'I+D+i .

D'igual manera han fet possible que més de 26.000 empreses hagen participat en les activitats formatives i divulgatives sobre les oportunitats que ofereix Europa.

El responsable d'Economia ha destacat que “l'èxit d'aquests resultats radica en la unió de forces, idees i sinergies i en l'aposta clara per la col·laboració de totes les entitats”.

Accions de futur

De cara a un futur pròxim Rafa Climent ha indicat que les perspectives de treball van lligades al compliment d'objectius de la nostra Comunitat en el nou Programa Europeu d'I+D+i, Horitzó Europa.

“Perspectives molt favorables donada l'excel·lent actuació de les empreses d'en l'actual Programa Horitzó 2020 on la nostra Comunitat no havia aconseguit una xifres tan favorables a nivell europeu”.

En el període 2014-2019 la Comissió Europea ha recolzat amb un total de 174 milions d'euros 361 projectes en els quals han participat 232 empreses de la Comunitat.